צמד הפרשנים על תיק דרעי: "הוא נהג נכון כשהסכים להסדר טיעון"

המהדורה המרכזית No Comments on צמד הפרשנים על תיק דרעי: "הוא נהג נכון כשהסכים להסדר טיעון"

הפרשן עו"ד אבי בלום העריך: "כששי ניצן היה פרקליט המדינה אי אפשר היה להעביר את ההסדר הזה ואולי לכן מנדלבליט חיכה עד עכשיו" | הפרש יעקב ריבלין: "דרעי ידע שבבית משפט הוא יכול לצאת גרוע יותר"

יעקב ריבלין ואבי בלום
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צמד הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום שוחחו עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על כתב האישום כנגד ח"כ אריה דרעי בגין עבירות מס.

ריבלין: "אם כמו שאומר פרקליטו של דרעי – שאם התיק הזה היה מגיע לבית המשפט הוא היה מסתיים בכופר, למה הוא הלך לעסקה והסכים להתפטר מהכנסת? כנראה שגם הוא חשש שבית משפט יכול לפגוע בו".

בלום: "אני רוצה לקחת אתכם שלושים שנה אחורה, לפרשיות של דרעי אז – עורך דינו של דרעי אמר לו 'אני מאמין בתיק, סך הכל העברת כסף לתלמודי תורה ולבתי כנסת שלא קיבלו כלום מקום המדינה, את התיק הזה אפשר לסגור מול הפרקליטות' והוא היה במגעים איתם.

"גם דרעי האמין בדיוק כמו היום באותם טיעונים והסברים, ואז קורא לו עו"ד וינרוט ואומר לו 'אתה צריך ללכת עד הסוף, אסור לך ללכת להסדר, הם מנסים להפיל אותך'. מנגד, עורך דינו של דרעי אמר לו 'כשאתה תרצה לסגור עסקה זה כבר יהיה מאוחר מידי'.

"האירוע הזה עומד לדרעי בראש שלושים שנה וכשהוא הגיע הפעם לצומת הזו הוא לא רצה להיגרר לשם שוב. אם אתה מפוצץ הסדר טיעון ברגע האחרון הם ילכו לך על הראש בכל הכוח. אני חושב שבמשפט הוא היה יוצא יותר גרוע בגלל שלרקע ההיסטורי וגם זה העכשווי הייתה משמעות ודרעי נהג בחוכמה".

עוד אמר בלום, בעניין הקלון: "אני בכלל לא בטוח שדרעי ירצה להיות שוב שר. יכול להיות שלא יהיו לו נוח בשנתיים האלה שהוא יהיה מחוץ לכנסת, אבל הוא כבר עשה הכול. מה כבר תיתן לו".

בלום הוסיף: "אם דרעי לא היה חותם עכשיו על עסקת טיעון, הם היו פותחים את שערי הגיהינום ולכן אין ברירה אלא ללכת לעסקה. אתה רואה איך מתנהלת פרשת נתניהו", הזכיר הפרשן. "גם שם, לדעתי בסוף הוא יורשע למרות הכל. לכן שמצמידים אותך עם הגב לקיר צריך לקחת את הדיל הכי טוב שישי ולהמנע ממשפט".

"דווקא במקרה של נתניהו, מי שייעץ לו כן ללכת לעסקה – היה עו"ד יעקב וינרוט בסוף ימיו – כנראה שלבסוף לגיל ולניסיון יש משקל יותר מהכישרון ודרעי היום הבין את מה שהוא היה צריך להבין כבר אז".

בהמשך, העריך בלום: "כששי ניצן היה פרקליט המדינה אי אפשר היה להעביר את ההסדר הזה ואולי לכן מנדלבליט חיכה עד עכשיו".



0 תגובות